NOVINKY #8 |
27. srpna 2020 |
Vážení kolegové, pedagogové a studenti,
rádi bychom Vás informovali o průběhu první etapy migrace na Microsoft 365, tedy migrace Vašich emailů do Microsoft Exchange.
Díky Vaší spolupráci se podařilo úspěšně přenést Vaše emaily do nového prostředí Outlooku a zachovat i některá nastavení a organizaci složek.
Chtěli bychom Vám za Vaši spolupráci při této velké systémové změně poděkovat!
Po migraci však mohly u některých uživatelů nastat neočekávané problémy. Nejčastější typy problémů, a jak je řešit, uvádíme zde:
Pokud spouštíte klient Outlook poprvé a nevidíte žádné emaily (Outlook se jeví prázdný), prosím, vyčkejte pár minut. Outlook v tento moment synchronizuje Vaší emailovou schránku a může chvíli trvat, než načte všechny vaše emaily.
Pokud v klientu Outlook i po dostatečné době nevidíte všechny Vaše emaily, prosím, napište na helpdesk.amu.cz a my Vám pomůžeme.
Máte-li v Outlooku založenou strukturu složek zároveň česky i anglicky, tedy:
- Inbox
- Doručená pošta
- Sent Items
- Odeslaná pošta
- Calendar
- Kalendář
… a rádi byste používali výhradně české složky, prosím, postupujte podle návodu zde.
Pokud nemůžete v Outlooku najít svou původní strukturu složek, kterou jste měli v GroupWise/Roundcube, prosím, nejprve se podívejte do složky „Cabinet“ (rozkliknutím malé šipky vlevo před názvem složky), kde byste tyto Vaše původní složky mohli najít.
Pokud i tam nebudou složky, které Vám chybí, prosím obraťte se na helpdesk.amu.cz a my Váš problém vyřešíme.
Outlook (desktopová verze) v adresářích vyhledává vždy jen zleva doprava. To znamená, že vyhledává podle prvního (křestního) jména.
Pokud chcete vyhledávat kontakty v adresáři například podle příjmení, prosím, podívejte se na návod zde.
Pokud nacházíte ve Vaší složce „Nevyžádaná pošta“ zprávy, u kterých se nejedná o SPAM, a chcete, aby Vám chodily do Vaší doručené pošty, prosím, postupujte dle návodu uvedeného zde.
Přístup do Vašich starých emailových klientů GroupWise/Roundcube je nyní omezen pouze pro náhled Vaší historie pošty. Přihlásit se do těchto klientů můžete na stránkách mail.amu.cz a najdete tam své zprávy, které Vám přišly do pátku 21.8.2020 do 18:00. Tento přístup potrvá do 30.9.2020.
Pro usnadnění s prvními kroky v Microsoft Outlook jsme pro Vás vytvořili sérii krátkých videí, jak pracovat v Outlooku. Tyto krátká videa můžete najít zde.
Pokud máte nějaký jiný problém s Vaším Outlookem anebo potřebujete poradit, prosím, kontaktujte nás na adrese helpdesk.amu.cz nebo nám pošlete email a adresu helpdesk@amu.cz.
Více informací o migraci najdete na stránkách migrace.amu.cz
Ještě jednou Vám chceme poděkovat za Vaši spolupráci!
Za tým migrace
Tomáš HOLÝ |
pc@amu.cz |