Migrace na Microsoft 365 - Novinky #5

Logo Migrace na Microsoft 365

For English click here.

NOVINKY #5

30. července 2020

MIGRACE EMAILŮ

TERMÍN PŘECHODU NA MICROSOFT OUTLOOK:
22.8. - 23.8.2020

Vážení kolegové, pedagogové a studenti,

rádi bychom Vás informovali o konkrétním datu přechodu na Microsoft Outlook, který je stanoven na víkend 22.8. - 23.8.2020. Od pátečního večera 21.8.2020 přestanou již chodit emaily do GroupWise (pro studenty Roundcube) a  začnou  chodit  do připravovaného Outlooku. O víkendu pak bude probíhat samotný přechod  na Microsoft  Outlook a může se stát, že v tomto čase některé mailové služby budou mimo provoz. Od pondělí 24.8.2020 tedy začneme místo GroupWisu/Roundcubu používat Microsoft Outlook.

JAKÉ ZMĚNY PROBĚHNOU OD PONDĚLÍ 24.8.2020?

► Všechny Vaše emaily budou přeneseny z GroupWisu (pro studenty Roundcube) do nového emailového prostředí, do kterého můžete přistupovat pomocí emailového klienta Microsoft Outlook nebo přes webové rozhraní na stránkách mail.amu.cz.

► Nově přijatá pošta bude přicházet do Outlooku a přestane chodit do GroupWisu (pro studenty Roundcube).

► Do GroupWisu (pro studenty Roundcube) se budete moct ještě nějakou dobu přihlásit, abyste si mohli zkontrolovat, zda jsou v Outlooku všechny Vaše emaily a nic Vám nechybí.

► Pokud jste, jako zaměstnanci, měli v GroupWisu nastavené přesměrování pošty na Váš soukromý email, tak toto nastavení do Outlooku nebude přeneseno a budete si jej muset nastavit znovu. Studentům bude toto nastavení přesměrování pošty v Outlooku zachováno. Prosíme studenty, aby si nastavení zkontrolovali.

► Do Outlooku se budete přihlašovat pomocí přihlašovacích údajů do sítě AMU, tedy stejných jako používáte pro přihlášení do pracovního počítače, KOSu, či intranetu. Prosíme, zkontrolujte si, zda je znáte správně, abyste neměli problém se přihlásit do Outlooku. Vyzkoušet si to můžete právě pokusem o přihlášení do intranetu. Otevřete si stránku AMU, vpravo nahoře najeďte na "Přihlášení", zvolte "Intranet" a zadejte Vaše přihlašovací údaje do sítě AMU. Pokud jste tyto přihlašovací údaje zapomněli nebo je nemáte, prosíme, obraťte se na své lokální správce.

PŘÍPRAVA NA PŘECHOD MICROSOFT OUTLOOK

Administrativní zaměstnanci fakult a rektorátu AMU mohou očekávat, že bude nutné předem připravit jejich pracovní počítače. Prosíme, řiďte se tedy instrukcemi od vašich fakultních IT správců anebo od počítačového centra AMU, kteří Vás budou v brzké době kontaktovat.

Ve čtvrtek 20.8.2020 (dopoledne i odpoledne) proběhne krátký instruktážní webinář (pro zaměstnance i studenty) zaměřený na prostředí a základní funkce Microsoft Outlook.

V pondělí po přechodu 24.8.2020 od 9:00 do 16:00, pak bude probíhat v budově rektorátu AMU workshop, kam zaměstnanci i studenti mohou průběžně přicházet a seznámit se s prostředím Microsoft Outlook a případně konzultovat i své dotazy.

Konkrétní informace, jak se na webinář připojit anebo kde bude workshop probíhat Vám ještě včas sdělíme.

Nyní pro Vás však chystáme jednoduché návody pro orientaci v prostředí Microsoft Outlook a seznámení se základními funkcemi, které ještě před přechodem uveřejníme na našich stránkách migrace.amu.cz.

Těšíme se na Vaši spolupráci a moc děkujeme!

 

Tomáš HOLÝ
Počítačové centrum

pc@amu.cz
+420 234 244 508

Pokud se Vám tato zpráva nezobrazuje správně, klikněte zde.

Přílohy
amu_microsoft365_mail_520x200.png